KuMin.Sys: system do pomiaru ilości, struktury, wartości nadprodukcji w gastronomii

Jesteśmy pierwszą w Polsce profesjonalną grupą, która dokonuje cyfrowej transformacji tradycyjnej branży jaką jest gastronomia (hotele, restauracje, firmy cateringowe, placówki edukacyjne). Skupiamy się na bardziej precyzyjnym planowaniu ilości przygotowywanego jedzenia tak, aby w większym stopniu niż obecnie plan wynikał z zapotrzebowania klientów i gości. Efektem naszych działań jest ograniczenie marnotrawstwa jedzenia i zmniejszenie śladu środowiskowego. Racjonalizując zużycie zasobów: surowców, pracy, wody, energii itp. poprawiamy wynik finansowy gastronomii.

Do pomiarów oraz analizy danych służy nasz autorski system informatyczny KuMin.Sys. Oferuje wygodny i intuicyjny interfejs pomiaru wagi oraz analiz menedżerskich. Pozwala również na prowadzenie ciągłego monitoringu skali odpadów spożywczych dzięki rejestrowaniu i kategoryzacji ich wagi oraz monitorowaniu on-line uzyskiwanych wyników.Dedykowana waga zapewnia dokładność i odpowiedni zakres pomiarowy oraz komunikację z interfejsem programu.Odpady (pozostałości z talerzy gości, przeterminowane surowce, resztki z przygotowywania potraw z kuchni, żywność pozostała z bufetów i inne) są umieszczane na wadze lub w pojemniku zbiorczym stojącym na wadze, a następnie za pomocą interfejsu programu są one rejestrowane w odpowiedni, zgodny z określonymi przez Państwa oczekiwaniami. Pracochłonność pomiaru szacujemy na zaledwie kilka sekund. Wynik jest zapisywany w jednej, centralnej bazie danych i jest od razu widoczny w interfejsie menedżera.

ZALETY ROZWIĄZANIA:

  • system jest prosty w obsłudze, intuicyjny i zautomatyzowany;
  • dzięki niemu wiemy ile i co jest rzeczywiście zjadane przez gości (co ma kluczowe znaczenie dla lepszego planowania wielkości i struktury produkcji);
  • system generuje błyskawiczną informację zwrotną o łącznej ilości, strukturze i wartości wyrzucanych odpadów w danym dniu;
  • dzięki niemu monitorujemy również pracę kuchni.

W dobie zmieniającego się klimatu, potęgujących się susz, rosnących problemów z wodą, zwiększających się kosztów związanych z przechowywaniem i zagospodarowaniem odpadów, rosnących cen surowców – każdy kilogram jedzenia, który trafia niepotrzebnie do kosza na śmieci jest marnotrawstwem, na który coraz trudniej będzie nas wszystkich stać. Dzięki naszym rozwiązaniom, 340-pokojowy hotel w centrum dużego miasta jest w stanie zaoszczędzić rocznie nawet 1,5 mln zł redukując nadprodukcję i marnowanie jedzenia.

Dane kontaktowe:

TSBC-Tomasz Szuba Usługi Doradcze (Venturis HoReCa)
Tomasz Szuba, tel. +48 604 179 122; e-mail: tomasz.szuba@venturishoreca.com, www.venturishoreca.com; blog.venturishoreca.com
Skip to content