SOLARIS DIESEL DUAL FUEL

Blog page

Charakterystyka technologii:

Dla wszystkich właścicieli pojazdów z silnikiem diesla, którzy szukają ekologicznego i tańszego w eksploatacji systemu zasilania, oferujemy system SOLARIS DIESEL DUAL FUEL. W odróżnieniu od konkurencji, podwójny system zasilania diesel-gaz umożliwia pełną kontrolę nad pracą układu silnikowego, ograniczenie emisji NOX, CO2 i cząstek stałych oraz obniżenie kosztów paliwa do 20%.

SOLARIS DIESEL DUAL FUEL jest systemem podwójnego zasilania diesel + LPG/CNG przeznaczonym dla każdego silnika wysokoprężnego. Istota jego działania polega na częściowym (20 – 50%) zastąpienie oleju napędowego dawką gazu. Dzięki temu ropa zostaje niemal zupełnie spalona (co jest niemożliwe w normalnych warunkach), a liczba cząstek stałych, NOX oraz CO2 emitowanych wraz ze spalinami ulega redukcji.

System oferowany przez firmę CARGAZ BIS Mariola Rewers nie wymaga ingerencji w oryginalną konstrukcję silnika. Jego praca jest w pełni zautomatyzowana, niezależna i pozwala na indywidualne dopasowanie do potrzeb danego pojazdu. Dzięki temu eksploatacja samochodu staje się bezproblemowa, a jego koszty utrzymania ulegają znacznemu obniżeniu. Co więcej, system jako jedyny w swojej kategorii umożliwia właścicielowi pojazdu monitorowanie parametrów pracy pojazdu oraz systemu, jak również generowanie raportów. Ponadto automatyka kalibracji nie wymaga ręcznego ustawiania skomplikowanych map wtrysku gazu, ani też wielokrotnych jazd testowych. System pozwala na zdalne sprawdzanie usterek i ich naprawę w pojeździe odległym od technika o setki, czy tysiące kilometrów.

SOLARIS DIESEL DUAL FUEL może znaleźć zastosowanie w branży transportowej, budowlanej, pojazdach komunikacji publicznej, transporcie kolejowym (lokomotywach spalinowych), czy promach pasażersko-handlowych. Od 2014r. technologia jest wykorzystywana głównie w pojazdach firm transportowych i logistycznych m.in. TSL Sp. z o.o.

Korzyści z zastosowania technologii:

  • Częściowe zastąpienie drogiego diesla alternatywnym, tańszym i bardziej ekologicznym gazem LPG/CNG.
  • Ograniczenie emisji NOX, CO2 i cząstek stałych.
  • Redukcja kosztów paliw do 20%.
  • Zdalna diagnostyka i ustawienia systemu.
  • Monitorowanie pracy układu oraz jazdy kierowcy.
  • Brak konieczności prowadzenia kosztownych i czasochłonnych jazd testowych.